5. Informationsinitiativ

Nedan kan du följa vår progressrapport för 2017.

Under augusti har vi genomfört följande

  • Tecknat avtal med Magnus Carlsson, Weeping willows att bli ambassadör för återvinning av förpackningar och tidningar. Magnus återvinner en av sina stora hits med start den 6 oktober.
  • Bearbetning av kommuner, producenter och fastighetsbolag att vara med och sprida informationen som tas fram genom att publicera, dela och gilla. ALLT MATERIAL ÄR GRATIS!

Under juli har vi genomfört följande:

  • Fortsatt annonsering i sociala medier
  • Köpt annonsering på webbsidor
  • Planering för uppföljning av kampanjens mål

Under juni har vi genomfört följande:

  • Fortsatt annonsering i sociala medier
  • Köpt annonsering på webbsidor
  • Planerat för ny ambassadör som presenteras den 5 oktober.

Under maj har vi genomfört följande:

  • I samarbete med COOP har kampanjen Låt gammalt bli nytt och sanningen om myterna lyfts fram på deras filjölkspaket. Detta kommer ske under kommande år.
  • Vår annonsering har lett till 30 % fler besök på kampanjsidan än under motsvarande kampanjperiod i höstas. Musikvideon och de olika ”trailerna” har setts 1,7 miljoner gånger, dvs visats minst 30 sek (YT) och 3 sek (FB). Kampanjsidan har hittills haft totalt 90 000 besökare.

Under april har vi genomfört följande:

  • Lansering av ny ambassadör: Titiyo återvinner Titiyo
  • Trailers, annonser och hemsida har fått fler besökare än tidigare
  • COOP har utvecklat annons på filmjölkspaket

Under mars har vi genomfört följande:

  • Musikvideo och trailers godkända
  • Uppdatering av kampanjsidan http://latgammaltblinytt.nu godkänd
  • Övrigt kampanjmaterial godkänt
  • Allt material släpps för användande av kommuner, producenter och fastighetsägare den 7 april - nu kör vi!

Under februari har vi genomfört följande:

  • Planering för lansering i slutet av mars av artist 2
  • Uppföljning av kampanj i december-januari visar att annonserna om myter lett till många interaktioner som bidrar till en bra spridning. Hemmainspiration har väckt stort intresse och har bidragit till att många startat en videovisning och framför allt tittat klart på videon. Film om Ebbot som återvinner Ebbot har stått för en bra räckvidd.

Under januari har vi genomfört följande:

  • Artist nummer 2 har påbörjat sin återvinning
  • Planering inför lansering i mars av artist 2
  • Fortsatt kampanjande med Ebbot som inspiratör
  • Besvarat en mängd frågor via Facebook kring verksamheten och myten om att glasförpackningar av genomskinligt och färgat glas skulle blandas.