2017-04-07

Titiyo återvinner sig själv

I dag, fredag 7 april, premiärvisas ”Talking to the man in the Moon”, Titiyos debutlåt från 1989 i en helt ny version. Titiyo tar därmed över stafettpinnen från Ebbot Lundberg från Soundtrack of our Lives i återvinningskampanjen Låt gammalt bli nytt.

Målet är att minska mängden förpackningar och tidningar i soppåsen. Metoden är att med hjälp av kända artister och återvunna låtar få folk att hitta vår gemensamma kampanjsida där vi får fler att återvinna mer. Titiyos intresse för återvinning är stort, något som gjort att hon nu utsetts till ambassadör för att inspirera fler att källsortera och bli bättre återvinnare.

En hel mängd människor har ställt upp utöver det vanliga, för att skapa denna kampanj. Titiyo är stolt över det vi gjort tillsammans.

Kampanjen kunde inte blivit bättre. Att vi utöver ett bra budskap nu också presenterar en fantastisk video och fina bilder, känns magiskt. Så jag är väldigt glad att jag tackade ja till det här uppdraget, säger Titiyo.

Produktion:

Uppdragsgivare, Förpacknings- och Tidningsinsamlingen: Annica Dahlberg, kommunikationschef
Reklambyrå, Brand Reality: Klas Björkhagen, strateg och projektledare, Maria Fredriksson, copy och Jonas Ingre, art director och Anders Glisén, webbstrateg.

Production company, Acne: Director, Tomas Skoging, Idé, Titiyo, Tomas Skoging och Karin Victorin, Executive Producer, Petur Mogensen, Producer, William Tornvall, Production Manager, Nicolina Knapp, FAD, Staffan Kihlbom, DoP, Jo Eken Torp, Gaffer, Kent Kentää, Stylist, Maria Montti, Hair & Make, Agnes Arnell, Offline, Måns Nyman, Telecine, Ola Bäccman, Online, Swiss.

Tack till: Eklund Stockholm New York och Daniel Thisell / Ljud & Bildmedia

Digital marknadsföringsbyrå, Burstit: Fredrik Kreuger, head of paid media.

PR-byrå: Hedberg & Partners

Fotograf: Viktor Flumé

Läs mer och se videon på latgammaltblinytt.ftiab.se